Igaz, hogy „a 20. század derekától folyamatosan nő a média-valóságra fordított tudatos és tudattalan figyelem.”(Sükösd) Egyre több időt töltünk a média-valóságban a valós téridő rovására. Ez elsősorban a technika fejlődésének köszönhető. Már a fejlődő országokban is kezd elbillenni a mérleg a média-valóság felé. A tendencia technológiai eszközök egyre szélesebb körű elterjedésének köszönhető. Az idő során egyre nőtt a médiafogyasztási lehetőségek száma (újság, rádió, televízió, PC, internet és a különféle mobileszközök) sőt nem ritka hogy egyszerre egynél több lehetőséget párhuzamosan használnak ki az emberek. Ezen felül sok tekintetben egyetértek Sükösd Miklós meglátásaival: A kereskedelmi média sem tartja fontosnak a környezeti napirendet. Elsődleges célja a reklámoknak nézettséget generálni. A jelenkorban élő ember egyre kevesebbet érintkezi a természettel és nem gyűjt valós tapasztalatokat. És a média nem igyekszik informálni az embereket a rideg valóságról. mivel céljuk a magas közönségszám megtartása.
A média-élményekkel kapcsolatban nem teljesen értek vele egyet. Az tiszta sor, hogy miközben az ember moziban van, vagy elmélyül egy filmben a televízió előtt nem azon gondolkodik, hogy milyen a természeti környezet ami körülvesz minket. Attól hogy a technika adta adottságokat kihasználják az emberek, hogy ezek segítségével bepillantást nyerjenek olyan eseményekre, amikre biztosan nem jutnának el sosem, az szerintem nem probléma. Bizonyos szinten segít a látókör kiszélesítésében. Nem gondolom, hogy a megnőtt médiafogyasztás miatt nem törődnénk a természeti környezettel. Pont az elmúlt években lehet egyre többet hallani a környezettudatosság fontosságáról, és a legmagasabb politikai szinten is téma a környezetvédelem.
Megosztás a facebookon