A content shcok az, amikor a rendelkezésre álló tartalom folytonos növekedése mellett túllépi azt a mennyiséget, amit az emberiség még képes feldolgozni.
Tény hogy egyre több tartalom áll az emberek rendelkezésére és hogy ez már az áttekinthetőség határán túli mennyiség. Mégis azt gondolom, hogy a mára kialakult állapotot túlzás újfajta jelenségként definiálni. Igaza van Mark Schaefer-nek abban, amit mond de ezek alapjában véve nem újszerű állapotok.
Annak, akinek több pénze van az nagy valószínűséggel előnyösebb pozícióban van mint a piac többi szereplője. A legnagyobb mértékben reklámozott, népszerűsített termékek mindig is több embert értek el, mint a többi.
A belépési korlátok egyre nőnek. Amint egy iparág elkezdi kinőni magát egyszerűen ez megtörténhet. A piacon az elején megjelenőknek még könnyebb bekapcsolódniuk és fogyasztókat szerezni. Ha nem történik valami hatalmas innováció, akkor a kezdeti előnyüket meg tudják tartani.
Nem térül meg a befektetett energia? Számos más területen is előfordul. Amíg valaki nem a megélhetésért csinál valamit, hanem egyfajta hobbiként, mellék tevékenységként, addig nem is kellene annak (feltétlenül) szempontnak lennie, hogy az megtérül vagy sem. Az ilyet ez ember elsősorban nem maga miatt csinálja. Nem hivatásosként tevékenykedni, és alulmaradni egy hivatásossal, vagy egy hozzád hasonlóval szemben az élet velejárója. Biztosan nehéz megtartani a hozzánk pártoló embereket agy ilyen és információ és inger gazdag környezetben, de alkalmazkodni kell annak, aki fenn akar maradni.
A jó tartalom mindig ki fog emelkedni, és el fog jutni az emberekhez. Legalábbis az emberek azon csoportjához, akiknek az adott dolog fontos információt hordoz. Nyilván nem elhanyagolható szempontok a keresés optimalizálás az elért emberek száma és még lehetne sorolni. A közösség mindig meg fogja találni és rá fog világítani az értékes dolgokra, és ez most is így van. Az igaz hogy ez lassabban tud megtörténni, mert sokkal több minden közt lehet ráakadni.
Megosztás a facebookon